divendres, 14 d’octubre del 2016

La tradició castellera s'exhibirà a Singapur per tal d'atraure turisme asiàtic a Catalunya

La Generalitat de Catalunya, a través de l'Agència Catalana de Turisme (ACT), organitza una activitat de promoció a Singapur en el marc de la celebració que s'hi fa de l'esdeveniment considerat com la fira professional de turisme més important del continent asiàtic: ITB Àsia, que tindrà lloc del 19 al 21 d'octubre. La iniciativa, denominada 'Catalonia-Barcelona is much more Week', compta amb el suport de Turisme de Barcelona, la Diputació de Barcelona, l'Ajuntament de Terrassa i la Colla Castellera Minyons de Terrassa. Les construccions castelleres, símbol de la cultura catalana i declarat Patrimoni Cultural Immaterial per la UNESCO, es podran veure, doncs, per primera vegada a Singapur gràcies a la participació d'uns 230 membres dels Minyons de Terrassa. A més i com a continuació de l'Any de la Gastronomia i l'Enoturisme impulsat per la pròpia ACT durant el 2016, també la gastronomia i l'enoturisme tindran una forta presència en aquesta acció promocional a Singapur; en aquest sentit, periodistes locals i empresaris turístics podran viure l'experiència de tastar la cuina del xef Nandu Jubany, amb una estrella Michelin, en el nou restaurant del cuiner a Singapur: el FOC Sentosa.

Aquesta iniciativa de l'ACT s'ha presentat ahir al local dels Minyons de Terrassa, comptant amb la intervenció del conseller d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, acompanyat del tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Terrassa, Amadeu Aguado, i del president de la colla castellera dels Minyons de Terrassa, Cesc Poch, qui a més té el càrrec de director general de l'Agència Catalana de la Joventut. En el marc de la presentació, el conseller Baiget, ha apuntat que "estem tenint uns bons resultats turístics fruit de l'esforç de tot el sector turístic però no ens podem adormir. Cal buscar nous mercats i Àsia és un mercat de futur que creixerà". En aquest sentit, el conseller ha insistit en que "hem de ser-hi, amb posició de lideratge, perquè si no captem nosaltres els turistes asiàtics, ho farà algú altre". Segons ha explicat, "viatgem a Singapur amb els nostres principals actius entre ells, la cultura, a través dels castells, i la gastronomia, representada en aquest cas pel Nandu Jubany. Aquesta és la nostra tarja de presentació a l'Àsia-Pacífic". De la seva banda, Aguado ha remarcat que "aquests dies, per tant, i durant la fira ITB Àsia, Terrassa tindrà l'oportunitat de presentar la seva oferta turística i el seu patrimoni cultural en una fira d'abast mundial, amb presència de les principals empreses turístiques d'un mercat gegant i emergent com és l'asiàtic, posant en valor tot allò que la ciutat pot oferir". Al seu torn, el president de la colla dels Minyons, Cesc Poch, ha assegurat que "mai la nostra ciutat haurà tingut una repercussió global tan gran. I, per a nosaltres aquesta oportunitat és un gran honor".

D'esquerra a dreta: Cesc Poch, Jordi Baiget i Amadeu Aguado. Tots tres ahir en l'acte de presentació de la iniciativa 'Catalonia-Barcelona is much more Week' / GENCAT.CAT

+info: http://act.gencat.cat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada